OperaのCEOのメッセージを和訳してみるか

もうクリスマス前のことだけど、こういうのがあったので、ヨンさんからのメッセージ (MP3) を聞き書きしてみる。

正確性の保証はしないので、引用はもちろん自由だが、するときは僕による dictation であることを明記していただきたい。(*と印を付けたところは聞き取り自身なし)

So what you see this year is a very significant increase in Opera users all across the world.
今年は Opera ユーザーがとてもたくさん増加しました。

As some of you have remembered some years ago, I was forced to go swimming in the water after I had, somewhat full-heartedly, said that if we got 1 million downloads of Opera in 4 days I would go swimming.
私は4年前、半ば本気で、もし4日間で Opera が100万回ダウンロードされたら泳ぎに出ると言ってしまったことによって、泳がなければならなくなってしまったことを覚えている人たちもいるでしょう。

Now, I think I learned a lesson I'm not going to be talking like that any more, because if I was I would be swimming everyday.
私はもうこういうことは言わないようにすることにしました。なぜなら、もし言ってしまったら私は毎日泳ぎに出なければならなくなってしまうからです。

Because the amount of downloads that we had of Opera during the year is more than a hundred million, if we do the calculation, and I would be doing a lot of swimming.
今年 Opera がダウンロードされた回数は1億を越えます。もし計算するなら…とってもたくさん泳ぐことになってしまうでしょう。

So, we are making a lot of progress, and I know who to thank.
私達は大きく進歩しています。そして私は、これを誰に感謝すべきか知っています。

It's you that are using Opera out there. It's the community that's helping us get the word out, and obviously* the staff of Opera.
それは、Opera を使ってくれているあなたたちです。それは、私達の声を広めることに協力してくれているコミュニティです。もちろん Opera のスタッフにもです。

But, we made a load of progress during the last year, a lot of downloads, a lot of users, a lot of devices coming out in all different parts of the world we live*.
私達は今年大きく進歩しました (2度目)。たくさんのダウンロード、たくさんのユーザー、世界中のたくさんの機器。

We are more than a hundred phones so far this year, we had a lot of very cool devices that have been deployed with Opera.
今年 Opera を搭載した携帯電話は 100 を越え、とってもかっこいい機器が Opera を載せて発売されました。

So we've made a lot of progress and then, we are looking forward to 2009 as a very exciting year with new releases, new technologies, and new devices.
私達は大きく進歩しました (3度目)。2009年も新しいリリースと、新しい技術と、新しい機器の登場する年になることを楽しみにしています。

So, merry Christmas everyone, and we are looking forward to getting feedback on our community site.
みなさん、メリークリスマス。私達のコミュニティサイトでフィードバックをいただくことを楽しみにしています。